Jump to content

Väska till videokamera

anders10

Recommended Posts

Hej!

Letar efter en lämplig, rymlig väska till min kamera och tillbehör. Tycker att dom jag sett är små och mindre praktiska. Scandinavianphoto har en "egen"

väska, en box men även den känns "trång".

Någon som vet ett bra ställe att köpa kameraväskor på som inte kostar en månadslön och som är rymliga och bra?

Vänligen

Anders Nilsson

Jag skulle också vilja ha ett svar på det. Min kamera är ju stor då det är en vx1000, så finns inte så många stora väskor vad jag sett överhuvudtaget. Sen när man hittar en då ligger priset på ett antal lappar. Så jag letar också efter en relativt billig och rymlig väska.

Jag har en XM2:a och tyckte att väskorna från Canon var dåliga, så jag inredde en egen istället.

Clas Ohlsson har en metallattachéväska i "agentsnitt" som passar jättebra i storlek. En madrassfirma på Söder här i Stockholm skar ut (hårt) skumgummi i precis rätt storlek för en femtilapp, sen satt jag och skar en kväll för att göra hål för kameran och alla tillbehören. Fungerar hur bra som helst, förvaring och transport löst i ett! En bonusfeature är att man direkt ser om något fattas i väskan, eftersom det då blir ett hål.