Gå till innehåll

Hyra flygplan för filminspelning


Daniel K

Recommended Posts

Då du önskar använda ett stort flygplan så lär det bli fruktansvärt dyrt att hyra. Jag skulle därför försöka filma i ett flygplan som är intaget på serviceverkstad. Eller något åt det håller. Å andra sidan, jag har aldrig behövt hyra flygplan, så det finns kanske bättre alternativ.

Jag kan även tänka mig filmning i ett flygplan som är utrangerat men ännu ej skrotat. Eller ett som tvärtom ännu ej lämnat fabriken.

Om du kan tänka dig att filma i ett äldre flygplan så finns alternativet att du filmar på flygmuseum.

Det enklaste är nog om du ringer presstjänsten på något flygbolag som har kontor i Sverige.

Alternativt kolla i vilka svenska långfilmer som man filmat i flygplan, och fråga produktionsbolaget hur man löste problemet.

Det finns i och för sig en flygplats med flygplan i USA (glömt namnet) som är byggd just för filminspelningar, men det hjälper väl inte dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...