Daniel K Postad 15 september 2023 Postad 15 september 2023 Hej! Hur skulle ni gå tillväga för att hyra ett passagerarflygplan för filminspelning? Flygplanet behöver inte flyga, utan jag skulle vilja hyra det för att spela in scener i cockpitt och kabinen. Tacksam för alla former av tips! 0 Citera
ghijohansson Postad 15 september 2023 Postad 15 september 2023 Då du önskar använda ett stort flygplan så lär det bli fruktansvärt dyrt att hyra. Jag skulle därför försöka filma i ett flygplan som är intaget på serviceverkstad. Eller något åt det håller. Å andra sidan, jag har aldrig behövt hyra flygplan, så det finns kanske bättre alternativ. Jag kan även tänka mig filmning i ett flygplan som är utrangerat men ännu ej skrotat. Eller ett som tvärtom ännu ej lämnat fabriken. Om du kan tänka dig att filma i ett äldre flygplan så finns alternativet att du filmar på flygmuseum. Det enklaste är nog om du ringer presstjänsten på något flygbolag som har kontor i Sverige. Alternativt kolla i vilka svenska långfilmer som man filmat i flygplan, och fråga produktionsbolaget hur man löste problemet. Det finns i och för sig en flygplats med flygplan i USA (glömt namnet) som är byggd just för filminspelningar, men det hjälper väl inte dig. 0 Citera
Aettan Postad 29 september 2024 Postad 29 september 2024 Du får nog bygga en egen interiör. Här har du lite musik som du får använda 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.