BA2 Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Yo gängbängers! Nu är det inte förrän i September detta evenemang tar plats i Helsingborg (ifall vi antar att det blir likadant som förra året), men man kan aldrig vara för tidigt ute. Förutom om man föds för tidigt, då finns det risk att man dör inom ett par dygn. :/ Själv var jag ute sex veckor för tidigt, men skit i det. Vad har ni för planer kring festivalen? Det enda jag vet är att jag tänker delta. Förra året flyttade jag till Helsingborg från Kristianstad, och valde Rörlig Bild som inriktning här borta i Gymnasiet. Fick se de nya klasskamraternas filmer, men gjorde inga egna för jag hann inte. Det ska det bli ändring på! För nu är det ny dator och kamera som gäller, så under sommarlovet hörs vi väl. Om inte annat så kommer ni få se mig springa omkring i Ninja-outfit performing Jackie Chan stunts ute i centrum. And we still smokin'! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Vi funderade för några år sedan att vara med, det blev dock aldrig av och nu är vi alla för gamla... Kul med lite mer ninjas i Helsingborg ;). Teaser till vårt senaste Ninja alster hittar du: HÄR. Påbörjades för två år sedan men är ännu inte klar tack vare en hårddisk krasch. Vårt Lady X Films bidrag hittar du HÄR om du är sugen på att se mer anspråkslös amatörfilm från Helsingborg. Vår anspråkslösa amatörfilmshemsida hittar du här: http://papp-x1.mine.nu/bsf/index.htm 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted June 1, 2005 Author Share Posted June 1, 2005 Hm, det finns ett forum borta på communities bestående av två lag, nämligen vita och svarta ninjor. Jag är medlem där, men orkar inte engagera mig nämnvärt. Dock så ska jag ju ladda ner Ninja Fury för kampsport ligger mig varmt om hjärtat, iaf on screen. Hoppas bara på att eran och min framtida film inte är lika dålig som Master Demon, en film som faktiskt är en riktig film! Utgivare och allt, jag svär! Fan vad dålig den är, sålde för 20kr. :/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Ja, jag tänker delta detta året igen. Fast denna gången nöjer jag mig inte med en 2:a plats. Så det blir bara att sätta igång och filma nu direkt för i år tänker jag skicka in en hel drös med filmer. Ser fram emot lite ninjor i centrum, det är precis vad den här staden saknar! Här finns ju allt, förutom just ninjor......... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusFisk Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 BA2: Räkna med mig där! När är det senaste datumet för att lämna in bidrag och så? Fred. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 Dunno, gå in på filmiskane så ser du. Vi ska latcha lite kampsport nästa vecka, problemet är bara att vi gör det med världens sämsta kamera som vare sig har fokus eller shutter.... kan inte bli bra med andra ord, och det är sant! Men, man lär sig alltid något ändå hoppas jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 Ha, skoj! Kampsportsfilmen blev det inget av. Vi hade en dålig kameraman, och motiveringen för vi som lirade var inte den största efter ett par timmar miserabelt filmande. Det är svårt, förbannat svårt. Och så ser det så enkelt ut. Damn. Men! Snart är det Skånes Filmfestival! Egentligen vet jag inte alls om det är snart eller inte, men sista inlämningsdagen är den 2 September, och jag planerar att skicka in en "konstfilm" (musikvideo in disguise, dah) och en... annan film. Vet inte riktigt under vilken kategori den går, men den innehåller tonvis med butts. Och tits. De engelska orden, you damn right. Jag ska fråga alla butts (och tits) jag frågar ifall det går bra, så jag inte får en stämning på mig. Men det är mycket möjligt att jag inte visar dem materialet utan enbart tillkännager det faktum att man inte ens ser deras ansikte i filmen jag ska ha med dem i. Helt sanningsenligt. Oh, dessa kryphål. Gotta love em. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts