Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har suttit och kollat på ex. Scary Movie 3 när den där äckliga tjejen kommer ut ur TV:n.

Är det någon som vet hur man gör en sådan grej så att det ser ut som om någon kanske kryper ur Tv-apparaten?

Posted

Jo, filma först bilden med tv-n där, ta bort tv, och låt personen "komma ut" Där Tv-n var. Lägg sedan i hop de två i redigeringen. Hellst ska du nog kunna maska, så AE är nog bäst. Fast, jag är inget proffs på sånt, någon som har ett bättre förslag?

Posted

Ja det låter bra men personen ska ju se ut att komma ut ur filmen som visas på TV:n så först är ju personen mindre och går mot tv-rutan sen kommer så långt fram att den kan ex. sträcka ut armar och kliva ur. Men filmen i bakrunden ska ju då bli "tom". Och hur får man ditt filmen lisom?

Posted

Jag tror det är som John säger, ett rent maskningsarbete. Det kan ju egentligen vara samma film som används för att gå ut ur tvn och in i rummet.

Vad du annars kan testa är att plocka ut tvns innehåll, sätta dig där inne och sen tufft gå ut ur tvn , sen får du maska in tvruta och bakgrunden i tvn :)

Posted

Det som jag tror behövs är tre klipp, ett vanligt klipp typ som i en skog vid en brun (The RING), dör den läskiga personen går mot kameran. Sen så gör man så som jag sa längre upp, kräver antagligen att man är duktig på att maska.. Men inget är omöjligt..

Posted

tänkte på de där med tre klipp jag också men när han ska ut från filmen så har du ett klipp med bara den där skogen då t.ex och det klippet som ska maskas framför har du en liten greenscreen framför tvn så du kan ha kvar skogen!!

fatta ni hur jag menade?