revilofoto Postad 30 maj 2023 Postad 30 maj 2023 Hej. Spelade in en konsert som jag nu klipper ihop i Premiere. Hade en del brus i de mörka partierna som jag tog bort med "VR de-noise". Exporterade materialet till youtube och ser att bilden i min iPhone är okej men på min MacBook så ser man tydligt i det mörka hur pixlarna inte blandar sig lika bra. Det liksom krackelerar. Visserligen så är det stor skillnad på skärmarnas storlek men ändå... Har jag jobbat för mycket med "blacks" i Lumetri? Sitter någon på en lösning så lyssnar jag mer än gärna? 0 Citera
ghijohansson Postad 2 juni 2023 Postad 2 juni 2023 Jag är egentligen fel person att svara. Har själv aldrig haft problemet. Men jag kan tänka mig att filtret använder information från X*X pixlar för att förbättra bilden. När du sedan visar filmen på skärm som har annat antal pixlar än filmen, då tvingas programmet interpolera fram pixelvärden genom att kolla värdena i pixlar som ligger bredvid varandra. Och har du otur med filtret så blir det artefakter. Kanske någon har bättre förslag. Har du frågat i användarforum för VR de-noise eller Premiere? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.