Grahnbarr Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 Läste i DigitalVideo nr4 2005 om robert rodrigues och hur han gjorde el mariachi. Eftersom han inte hade så mycket pengar till att göra filmen så fick han göra alla effekter själv bla. en pyroteknisk effekt gjord av majssirap och kondomer. Blev grymt sugen på att testa detta men hur sjutton fungerar det?? Hettade han upp majssirapen så pass mycket så att det blev en "popcorn-explosion" eller hur gjorde han?? har googlat hela dan utan att hitta något 0 Quote
Mr.Man Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 Jag läste den artikeln också, jag fattade det som att han använde sirapen som fejkblod och hade pyroteknik för att spränga sönder kondomen. 0 Quote
Henrik_CanonXM2 Posted May 18, 2005 Posted May 18, 2005 satte han en liten smällare i kondomen eller? 0 Quote
Grahnbarr Posted May 18, 2005 Author Posted May 18, 2005 Jag tänkte oxå att han hade det som fejkblod eftersom det ofta används som just det men eftersom det stog som det gjorde trodde jag man kunde använda det som explosivt gods. 0 Quote
John Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Nope, han använde sig av riktiga Squibs till att spränga kondomen med. Har bakomfilmen här så... Men däremot så använder han sig av trycklufft för att göra alla sin headshots. 0 Quote
Recommended Posts