Ferre Postad 17 maj 2005 Postad 17 maj 2005 Som rubriken visar, undrar jag om man ska skriva EXT eller INT då man skriver en scen som utspelar sig i en balkong? 0 Citera
Ferre Postad 17 maj 2005 Författare Postad 17 maj 2005 En annan fundering som jag även hade var: hur skriver man då en person (som är i vardagsrummet) pratar med en annan person (som är i balkongen). Hur blir det då men scenangivelsen, blir detta 2 scener eller 1. exempelvis: 1ext. balkong. dag ANTON Vad gör du? 2int.vardagsrum.dag TOMAS Inget! hjälp:) 0 Citera
Ronnie Postad 17 maj 2005 Postad 17 maj 2005 Till en scen som bara utspelar sig på en balkong hade jag använt EXT. Till den andre scenen hade jag skrivit: INT/EXT. VARDAGSRUM/BALKONG - DAG 0 Citera
jonkanon Postad 18 maj 2005 Postad 18 maj 2005 Jag instämmer på ovan, men jag hade nog kortat ner INT/EXT till I/E, detta förslag anges även av final draft som säger sig använda branchstandard. /j 0 Citera
Ferre Postad 1 juni 2005 Författare Postad 1 juni 2005 Hur skriver man då en person befinner sig på sin balkong och pratar med någon som befinner sig tvärsöver gatan? INT/ EXT? BALKONG/ UTANFÖR GATAN? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.