Ferre Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Som rubriken visar, undrar jag om man ska skriva EXT eller INT då man skriver en scen som utspelar sig i en balkong? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferre Posted May 17, 2005 Author Share Posted May 17, 2005 En annan fundering som jag även hade var: hur skriver man då en person (som är i vardagsrummet) pratar med en annan person (som är i balkongen). Hur blir det då men scenangivelsen, blir detta 2 scener eller 1. exempelvis: 1ext. balkong. dag ANTON Vad gör du? 2int.vardagsrum.dag TOMAS Inget! hjälp:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted May 17, 2005 Share Posted May 17, 2005 Till en scen som bara utspelar sig på en balkong hade jag använt EXT. Till den andre scenen hade jag skrivit: INT/EXT. VARDAGSRUM/BALKONG - DAG 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Jag instämmer på ovan, men jag hade nog kortat ner INT/EXT till I/E, detta förslag anges även av final draft som säger sig använda branchstandard. /j 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferre Posted June 1, 2005 Author Share Posted June 1, 2005 Hur skriver man då en person befinner sig på sin balkong och pratar med någon som befinner sig tvärsöver gatan? INT/ EXT? BALKONG/ UTANFÖR GATAN? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts