Jump to content

Kortfilm i HD format?

Technician

Recommended Posts

Tycker också att "Kolla min film" avdelningen inte går ihop med själva innehållet i tråden. Moderator kanske kan flytta den dit det passar.

MEN

Har läst om dessa HD kameror och i synnerhet Sonys. Vad var det.. runt 35 000.- ?

Efter att ha sett screenshots var jag såld. Kvalitén är överlägsen DV och närmare "film" kan man knappast komma. Om man inte filmar "film", asså..

Jag ställer mig också i kön för att få se några klipp filmade med HD kamera. Vore kul att se klipp "oredigerat" och även med färdigredigerat (typ att första klippet är rent från kameran men i det andra experimentera med färgkorigering, filter osv) Hur bra är kvalitén, när Voodoofolket särskådar nymodigheten... :)

Hoppas jag får lagt undan tillräckligt att kunna skaffa mig en sån leksak.

tjena.

råformats-klippen från garpenholm kunde man tydligen importera o klippa i premiere utan problem. annars brukar ju windows media vara populärt o koda om filerna i. en annan spännande grej var att tyska hd-channel sajten hade testklipp från jvc jy-hd10 kameran, dock i wmv.

http://hdr-fx1.garpenholm.se/HDR-FX1_samples.cfm

http://graphics.tomshardware.com/video/20050209/sony-01.html

http://www.hd-channel.com/index.html?/programme.html

[citat=Anstalter]Tycker detta är fel ställa att posta i och lite missvisande rubrik, byt ut ! till ? kanske :P:|[/citat]

Sorry mitt fel !

Ska bli duktigt intressant att få se hur Panasonic AG-HVX200 presterar när den kommer ut, just nu ligger den först på min önskelista :)

tack för länkarna, riktigt intressant.. MEN.. när jag hade laddad några klipp i 1080i så hackade Media Playern nåt så fruktansvärt.. i WinAmp blev videorutan j**la stor. Så jag har inte lyckats ens att se klippen. Why?

O så värsta missen med sony HD.. INGEN EXTERN MICINGÅNG!!!

Hur ska man göra film med bra ljud om man inte kan koppla in ex mic.. jojo, visst, banda ljudet med dat eller separat men det går redan tillräckligt kosing ut med kameran.. shit, o jag som såå ville ha en HD kamera.. får väl vänta tills det kommer flera..

[citat=BelGarion Raptor]tack för länkarna. Letade därifrån vidare till LRTV.se där det finns massor av allt, men inga priser.. konstigt..[/citat]

Ring eller mejla och fråga. Dom har grejorna i lager, åtminstone hade dom DXA-6 där när jag var där igår. DXA-8 har dom nog förmodligen inte. Hursomhelst så har dom prisuppgifterna där. :)

/Roger