Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Finns det andra forum/sätt att få kontakt med andra manusförfattare som tänker likadant? Jag själv tänker mycket både i drama och komedi genren och skriver då och då själv, men mer blir det inte. Jag skulle vilja ha ett bollplank som tänker i samma banor och verkligen vill göra något seriöst av det. Jag är verkligen på ruta ett (noll) gällande kontakter inom denna bransch och känner ingen som har liknande tankesätt. Kanske finns det någon här ute som kanske visar sig ha samma humor som mig, och vem vet, vi kanske skriver och gör värsta dunder hiten. Ha det gött alla! 

Postad

Du kan bli medlem på Filmcafe, och där posta på forumet. Respektive kontakta dem som i likhet med mig angett sig som manusförfattare.

Du kan stanna kvar här, och skicka mig ett PM med din e-postadress, så kan vi diskutera enskilt. Bli dock ej förvånad om det tar en vecka innan jag svarar eftersom jag sällan loggar in.

Du kan fråga på närmaste filmutbildning eller filmskaparförening om det där finns någon som vill prata manus med dig.

Du kan ansluta dig till närmaste amatörteater, när-radio-station eller liknande ställe för att där skriva manus, men givetvis är det en omväg eftersom de ej efterfrågar filmmanus. Men du skulle nog finna det lärorikt. Motsvarande om du tar kontakt med folk som skapar tecknade serier.

Postad

Har du kollat filmandtvsweden och screenwritingsweden på reddit?

Screenwriting gruppen finns där med. Det fina med reddit är att man kan crossposta till /r/sweden som har runt 200.000 svenskar som kan se ditt inlägg osv.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...