Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag ska köpa ett redigerings program jag har svårt att välja mellan avid xpress

och adobe premiere pro 1,5. säg lite vad ni tycker vill ha lite tips

mvh higgy

Postad

Jag har Premiere Pro och är väldigt nöjd med det. I o m att jag gjorde min första film så fick jag lära mig allt från början och PP har väldigt enkel uppbyggnad. Finns massor av tutorials

PP timeline, klippfönster och redigeringsfönster funkar riktigt bra och man kan verkligen peta på sekunddelar för att få precision.

Effekterna finns om sparsamt, men vill du göra en vanlig film så finns allting i PP .

Jag har kompleterat PP med AE just för att transporten av filer från det ena till det andra går smidigt. I AE kan man lägga till de effekter som PP saknar.

Postad

Jag började med Premiere 6.5, men blev irriterad på det ologiska gränssnittet och provade Vegas 4 istället. Som den Windows-nörd jag är, passar det mig mycket bättre. Flera gånger försvann t ex textetiketter i Premiere för mig utan att jag förstod varför. Vegas hjälper mig och jag leds hela tiden framåt, tycker jag.

• 2 veckor senare...
Postad

När jag började med digital videoredigering testade jag en hel massa olika program. Eftersom jag hör till dom som inte vill läsa manualer blev valet enkelt. Vegas Video 4 blev det då. Nu har jag 6 och är fortfarande helnöjd. Som den tidigare "anhängaren" så är gränssnittet kanon och exportformaten många.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...