HIGGY Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 jag ska köpa ett redigerings program jag har svårt att välja mellan avid xpress och adobe premiere pro 1,5. säg lite vad ni tycker vill ha lite tips mvh higgy 0 Quote
BelGarion Raptor Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Jag har Premiere Pro och är väldigt nöjd med det. I o m att jag gjorde min första film så fick jag lära mig allt från början och PP har väldigt enkel uppbyggnad. Finns massor av tutorials PP timeline, klippfönster och redigeringsfönster funkar riktigt bra och man kan verkligen peta på sekunddelar för att få precision. Effekterna finns om sparsamt, men vill du göra en vanlig film så finns allting i PP . Jag har kompleterat PP med AE just för att transporten av filer från det ena till det andra går smidigt. I AE kan man lägga till de effekter som PP saknar. 0 Quote
paracelsus Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Jag började med Premiere 6.5, men blev irriterad på det ologiska gränssnittet och provade Vegas 4 istället. Som den Windows-nörd jag är, passar det mig mycket bättre. Flera gånger försvann t ex textetiketter i Premiere för mig utan att jag förstod varför. Vegas hjälper mig och jag leds hela tiden framåt, tycker jag. 0 Quote
T-kock Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 Jag skulle tagit Avid, se bara till att datorn klarar av det :) 0 Quote
Einar Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 När jag började med digital videoredigering testade jag en hel massa olika program. Eftersom jag hör till dom som inte vill läsa manualer blev valet enkelt. Vegas Video 4 blev det då. Nu har jag 6 och är fortfarande helnöjd. Som den tidigare "anhängaren" så är gränssnittet kanon och exportformaten många. 0 Quote
Recommended Posts