Jump to content

Recommended Posts

Posted

är de någon som vet nåt om alamdv... om de är värt att köpa eller inte??

hade tänkt använde de till att göra effekter som explositioner och pistolkuler som flyger...

Posted

Köp det så får du Alamdv3 på köpet (kommer inom någon månad dock med ett annat namn).

Alamdv2 är ju egentligen inget att hänga i granen över och personligen kan jag klara mig utan 3:an oxå.

Men kan man inget alls om special effekter eller inte har tillgång till de ganska så exakt 10-100 ggr dyrare programen som tex combustion och 3ds max så är alamdv ett riktigt, riktigt hett val.

Edit: Alamdv3 fanns visst redan ute, dock så heter det numera Effectlabs.

Finns nu att köpa till ett ganska så kraftigt reducerat pris dessutom.

Posted

för jag såg att man kunde ladda ner massa plugin gratis till de, och bland annat ett plugin där det fanns med en pistolkula och "spår" efter den....

Posted

[citat=bulten]för jag såg att man kunde ladda ner massa plugin gratis till de, och bland annat ett plugin där det fanns med en pistolkula och "spår" efter den....[/citat]

Du kan ju ladda ner demoversionen.

Sedan skulle jag inte rekomendera att använda en kula skapad till något annat än din film då det isf kommer se skit ut.

Posted

AlamDV är imo skit!

effekterna ser väldigt billiga ut, tex ljussablarna som blir helt vita i mitten och sen endast glow ute vid kanterna. Inte alls bra.

Så AlamDV kan jag inte rekomendera