paracelsus Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Har sökt en hel del, men har antagligen inte hittat rätt sökterm för det jag söker. Nämligen effekten av smältande smalfilm. Det där som alltid händer på film, att filmen fastnar i projektorn, och den sista rutan smälter av värmen från lampan och det uppstår små hål som växer och växer tills hela filmen bubblar. (I vissa filmer är detta liktydigt med att hela filmen är förstörd av någon outgrundlig anledning...) Har någon sett en sån digital effekt? 0 Quote
wääuu Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 hmm jag har sett detta i någon film minns inte vilken men det var verkligen inte snyggt gjort ändå så... 0 Quote
Leviant Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Effekten finns i trailern till "Texas Chainsaw massacre", tyvärr så vet jag inte hur man åstadkommer detta, men det borde finnas någon plugin till After effects. Så prova att söka efter det. 0 Quote
walfridson Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Finns som stockfootage på artbeats.com iaf... 0 Quote
Lasse_laser Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 [citat=walfridson]Finns som stockfootage på artbeats.com iaf...[/citat] Det tillsammans med ett najs redigeringsprogram borde lösa biffen. 0 Quote
Recommended Posts