T-kock Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 http://users.se/bankocken Vi gjorde skiten som ett arbete i skolan, mest för att lära känna utrustningen etc. (en kass liten miniDV men vad gör man?) EDIT: Förlåt för den kassa läppsynkningen :I Han kunde ju inte sluta skratta :( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dERT Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Nä, detta var kanske det sämta jag sätt på ohyggliht länge, tyvärr men fyyfan. Jag tror inte jag behöver säga varför. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted May 13, 2005 Author Share Posted May 13, 2005 Berätta varför eller knip. Vad är det som är dåligt och vad bör förbättras? Finns liksom ingen anledning att säga att något är dåligt utan att säga varför det är dåligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dERT Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 okej, Först och främst tycker jag man borde göra en omtagning om killen skrattar istället för att mima. Kan han inte det borde ni välja en annan låt. Sen hade det inte skadat om den varit lite snyggare. Tänk på varje enskilt klipp/tagning (komposition, vad som skall visas, och varför) och se till att när ni sedan redigerar att ni håller samma tempo som låten (eller det tempo ni bestämt att videon skall vara i) Inte bara klippa mellan olika bilder. Att göra storyboard innan brukar hjälpa. Prova gärna att korrigera färgerna i klippen så att det både blir snyggare och jämnare, detta är ju en ganska lätt effekt i nästan alla redigeringsprogram. Hoppas detta hjälpte! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-kock Posted May 14, 2005 Author Share Posted May 14, 2005 Vi skulle korrigera färgerna men vi hade bara en lektion att filma och en att redigera så vi fick lite bråttom. Men vi får ta och tänka på det nästa gång :) Som sagt så var det mest för att lära känna utrustningen som vi gjorde videon men nu lägger vi ner allt krut på vår lilla spelfilm :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stupider...lika a fox Posted May 14, 2005 Share Posted May 14, 2005 Usch. Det här var inte ens roligt dåligt. Bara dåligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts