Opus Posted April 16, 2003 Share Posted April 16, 2003 Har under de två senaste månaderna jobbat på en animationsfilm, idén tyckte jag var ganska bra, även fast den inte blev lika bra på film.. hoppas någon känner att ni har tid att se och kommentera den. Jag gjorde den innan en deadline till en festival, kommer dock att fixa till mer innan andra festivaler. www.it-gymnasiet.info/~andreas.ohman/sole1.avi Det är lite halvkassa ljudeffekter som jag har fixat i en nyare version, men annars så är den identisk med den jag har skickat till festivalen. OBS. Ska sägas att jag verkligen inte är bra på att animera, så ni får försöka hitta något annat att kritisera/uppmuntra =). /A. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matfra Posted July 19, 2003 Share Posted July 19, 2003 haha... Asså, nånting gör att jag fastnar för den, har kollat på den typ fem gånger med jämna mellanrum, vet inte varför egentligen :)... Musiken är ju gryyymt bra... Animeringen är ju lite halv, men på ngt sätt lite charmig ändå liksom.. Jag ser massa nya detaljer nu, typ ögonen på bonden när han kastar spaden, lite kul :)... Den är rolig, ska skicka den till syrran hon lär gilla den :) Och som sagt den här återkommande musiken är skitbra... Lär ju kolla på den igen säkert... Typ som nu, innan jag ska sova... Avsluta dagen liksom... Dialogerna är ju bäst "Would you like to be my friend" är guld :) Aja, ha det bra! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted July 19, 2003 Author Share Posted July 19, 2003 Tackar, äntligen någon som verkligen verkar gilla den riktigt mycket... bara att tacka och ta emot. Faktum är att jag vann med filmen på den lokala filmfestivalen och ska nu åka med den till Trollhättan och Novemberfestivalen. Jag har ändrat lite på den.. gjort om färgerna och dylikt så att de passar mer.. men tyvärr sitter jag på modem atm så en uppdatering kommer inte förrän senare i höst.. Tack åter igen. Blev man lite glad idag också... =P :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebran Posted July 23, 2003 Share Posted July 23, 2003 Jag kan inte se den :( Kul för dig att du vann. Var du med i Uppsala? Då måste jag ha missat din film där. Jag var inte med själv i år. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted August 2, 2003 Author Share Posted August 2, 2003 zebran, nej jag var med i västernorrlands filmfestival. Uppsalas filmfestival var jag med i med filmen, brevbärarjävel, om du såg den. Tyvärr hade de fuckat upp mitt ljud. Fast Juryn var iofs helt jävla värdelösa och saknade totalt känsla för film. /A.agentjakt.pdf 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebran Posted August 3, 2003 Share Posted August 3, 2003 Får man delta på flera uttagningar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodman Posted August 5, 2003 Share Posted August 5, 2003 Jag kan inte heller se filmen. Både Windows Mediaplayer och Quicktime Player protesterar mot mediatypen, och klarar inte av att visa filmen. Några tips? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoWolf Posted August 5, 2003 Share Posted August 5, 2003 zebran, var ju med olika filmer. bodman, har du divx? www.divx.com Varför hade jag bifogat ett manus som jag aldrig hört talas om? Konstigt... /OPUS (råkade skriva från en kompis konto) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted August 6, 2003 Share Posted August 6, 2003 lol manus Opus :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted December 16, 2003 Share Posted December 16, 2003 Visades den på novemberfestivalen?.. Har för mig jag såg den där.. om det var den så var den grym! Mkt vält utförd! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted December 19, 2003 Author Share Posted December 19, 2003 Jepp det var den, den gick efter din film nån gång tror jag, jag såg dig där, mohhahaha. Din film var också mycket bra, särskilt om man ser till vilken ålder du befinner dig i, skulle hellre sett att du vunnit ett andra eller tredje pris istället för pretto-filmerna som vann där. Tack iaf! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ungfilm Posted December 28, 2003 Share Posted December 28, 2003 Tack själv.. Jag och min kompis röstade på din. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted December 28, 2003 Author Share Posted December 28, 2003 Åh, det tackar jag för :). Vi får hoppas du tycker upp nästa år igen, det planerar iaf jag att göra, även om det inte blir animerad då. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts