r_orsen Posted May 8, 2005 Posted May 8, 2005 Jag letar efter någon som tillsammans med mig vill skriva manus och göra den här filmen. Jag bifogar här idén. Det är en TragediTragedi.doc 0 Quote
r_orsen Posted May 15, 2005 Author Posted May 15, 2005 [citat=TheBrotherOfLight]Jag gillar det. Lycka till.[/citat] Haru lust att hjälpa till? 0 Quote
vilcans Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 Låter inte särskilt intressant enligt min filmsmak, eftersom familjedramer inte är min grej. Men även om jag bortser från det så tycker jag ändå att du kan renodla historien. Tänk på att verkliga händelser inte är lika fascinerade för en filmpublik som inte har någon relation till personerna det handlar om. Pröva att analysera historien dramatiskt. Kan du sammanfatta i en mening vad historien handlar om? Vad är huvudkonflikten? Vem är huvudkaraktären? etc... 0 Quote
TheBrotherOfLight Posted May 17, 2005 Posted May 17, 2005 [citat=r_orsen][citat=TheBrotherOfLight]Jag gillar det. Lycka till.[/citat] Haru lust att hjälpa till?[/citat] Jag hjälper gärna till med manus. Att filma däremot blir svårare, på grund av långt avstånd, och dessutom så är det inte min grej. Men maila mig på TheBrotherOfLight@hotmail.com om du vill så kan vi planera hur vi ska lägga upp det. 0 Quote
sir_flint Posted May 19, 2005 Posted May 19, 2005 Håller med Vilcans. Även hur intressant ämnet är eller inte så måste det finnas en huvudroll som vi får följa i en växande utveckling från 0 - 100%. Dramaturgi är också viktigt för att bibehålla grundmanuset och inte göra story´n tråkig eller ointressant. Vad är huvudkonflikten? Med en mening som Vilcans skriver så ska man kunna beskriva hela filmens konflikt. Är konflikten ensamhet i detta manus, och i så fall vad/ eller vilka känner sig ensamma. Som du skriver så är detta en tragedi. Men frågan är då. Tragedi på vad? Tror att detta kan bli en intressant film om ni satsar stenhårt på dramaturgin. Lycka till. =) 0 Quote
Recommended Posts