Gå till innehåll

24


mcvedran

Recommended Posts

Tycker att konceptet är kul. Helt naturligt blir storyn lite segdragen på sina ställen och den upprepar sig onödigt mycket.

Förutsägbar på de flesta ställena trots deras försök att hela tiden överraska. T ex med att Victor Drazen lever och liknande. (det blir en spoiler om någon inte sett den)

 

Men jag erkänner, jag följde den med spänning så gott det gick. TV4 sabbade med att hela tiden skjuta upp sändingen och sända sport och julprogram istället. Man tappade tyvärr tråden vid några tillfällen.

 

Tveksam till idéen att fortsätta med fler säsonger dock. Det känns som en serie som ska sluta där. Å andra sidan vill jag se uppföljarna innan jag yttrar mig defintivt.

 

Skådespelarna? Är en ganska okritisk tittare när det gäller skådespelare över huvudtaget. Bra? Jo. En del för kända ansikten eventuellt. Det tog tid för mig att anpassa mina tankar på Kiefer Sutherland som Bauer och framförallt som pappa till en....16 årig? flicka.

 

Men i slutändan får den ett gott betyg av mig.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker 24 är bland de mest spännande serierna som gjort. Jag tycker inte den var förutsägbar men ibland så verkade de alltid göra så man ska tro fel... Ett tips är att köpa 24-boxen. Kostar runt 600 spänn men det är den värd.

 

En grej som var dåligt var att i ett avsnitt var det ljust och i nästa helt mörkt. Det märks mycket tydligare när man har boxen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar 24 helt klart och jag var också lite tveksam till en andra säsong, men storyn fungerar där också. Det utspelas 18 månader efter slutet av första säsongen, men mer kan jag inte säga egentligen, se bara till att kolla på det när det börjar visas!

 

Skådespelarna är jättebra (Kiefer Sutherland har dessutom en urhäftig röst :) ), har inte sett någon som är dålig egentligen. Tur att de inte castade några idrottsmän eller musiker, det brukar oftast inte gå helt bra ;)

 

Ibland så blir det lite segt med, då oftast Kim Bauers del i historien, men efter ett avsnitt eller två så tar det fart igen. Har funderat att köpa DVD-boxen en längre tid, men bion tar större delen av mina inkomster :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade faktiskt tänkt på att göra det med några kompisar nu på påsklåvet, men det blev inte av pga att vår budgett inte var så hög :(

Men tanken slog oss också att om man ska sträckse den så blir det bara 18 h(reklampauserna tar ju tyvärr en kvart) eller så ser man 45 min och sen har man en 15 min lång paus per timme :e

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Ja prologerna e med. Jag har nu sett allt extramaterial på boxen och kan säga att det inte är mycket att ha. Det finns ett alternativt slut som jag hade stora förväntningar på men det är knappt några minuter och är inte något intressant. Sen är Jack Bauer som pratar lite inför kameran men det är mest skitsnack. Men avsnitten är ju med och dem är ju bra. Så sammanfattningsvis så är det bra att köpa boxen om man vill se alla avsnitt en gång till men man ska absolut inte köpa det för "extramaterialet"

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...