erreth Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Har alltid undrat var man hittar detta ljudet men har inte frågat för jag vet inte hur jag ska förklara det. Nu har jag hittat en låt som innehåller detta ljudet så jag klippte den till ett 5 sek klipp och la "pip" ljudet i mitten. http://www.putfile.com/media.php?n=pip 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luzer Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Öh, det är ju bara ett synkpip..om det är det du menar. Tillverka ett med en signalgenerator som finns i typ alla ljud och klipprogram. Det används för att kunna synka ihop ljud och bild vid efterbearbetning, har man tidkod så används detta ändå eftersom det fungerar som en livlina som alltid fungerar. Lägg det 3s innan första bild / ljud tillsammans med en ruta som är EXAKT 1 frames, synkpipet skall givetvis också vara EXAKT 1frames långt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted May 4, 2005 Author Share Posted May 4, 2005 ursäkta min inkompetens men jag förstog inte alls vad jag ska göra för att lägga in det ljudet 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hane Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Är det alltså pipet som du är ute efter? Kör du Premiere så kan du ju lägga in en counter. Countern har ett par sådana pip i ljudspåret. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Lyssnade inte på ljudet för jag har inga högtalare här men om du har tillgång till någon som helst mjukvarusynth så kan du ju alltid skapa enkla signaltoner där, snabt och enkelt. Annars kan du ju köra med sån där counter eller bara försöka hitta ljudet som sampling eller något, sök på "beep" eller så. :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts