c4kristoffer Posted April 10, 2003 Share Posted April 10, 2003 Hej! Jag var på ett ställe för ett halvår-sedan där man kunde redigera film genom Premiere. Man hade filmen i datorn och redigerade sedan och fick i realtid se filmen på en teve som var kopplad till datorn. Nu undrar jag: Kan jag göra samma sak hemma? Har Premiere, ett dc10-kort (med composite-utgång) också har jag även en utgång i grafikkortet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marre Posted April 12, 2003 Share Posted April 12, 2003 Funkar utmärkt hos mej...har ett geforce 2 kort kopplat till datan sen ser man i tv:n vad man har gjort 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c4kristoffer Posted April 13, 2003 Author Share Posted April 13, 2003 Hej. Har också Geforce 2. Men hur gör jag i Premiere så att "Monitorn" i Premiere visas på teven? Jag vill alltså kunna redigera i datorn - klippa, klistra osv., men jag vill se filmen på teven. Hur gör jag? Tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted April 19, 2003 Share Posted April 19, 2003 hmm jag har typ geforce 4 eller 3 eller nåt och jag får bild på tven från premiere. Om jag kör preview,playar eller drar i timelinen i premiere så syns det också fullscreen på tven. om inte annat om du har en dv kamera med dv in och ett firewirekort så kan du koppla datorn till kameran och sedan kameran till tven. Eller kan du köpa en såndär dyr DV enhet 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Posted May 2, 2003 Share Posted May 2, 2003 Kan man se bilden i tv:n samtidigt som man redigerar på datorn med PINNACLE STUDIO 8 ??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted May 7, 2003 Share Posted May 7, 2003 mm jag tror det det gällar all video från datorn. Men du måste ha rätt grafikkort och rätt mjukvara. Provaoladdaner de nyaste drivrutinerna från Nvidia 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
editART Posted May 7, 2003 Share Posted May 7, 2003 Tror nog att det absolut bästa är att köra via Firewire och en DV kamera/bandare. Då vet man att det som kommer ur datorn är någolunda "rätt" i färg o s v. Beroende på grafikkort och dess kretsar så kan bilden skilja sig i både kontrast, färg, luminans och skärpa. Så det ska man nog inte lita helt på om man vill vara 100% säker. DV kort kostar ju knappt 200 bagis ocg de flesta miniDV kameror har Firewire IN funktion idag. ha de 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted May 14, 2003 Share Posted May 14, 2003 mm JAg brukar köra med från datorn till kameran och kameran till tven ibland med firewire men det är så omständigt så jag brukar oftast bara koppla in tven. Jag lackar otroligt mycket att den gävla kameran beskär bilden. VAd ligger en DV bandare på? det skulle va ganska bekvämt att ha. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 14, 2003 Share Posted May 14, 2003 Det är inte kameran som beskär bilden... det är tv:n... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts