Adam88 Postad 22 april 2005 Postad 22 april 2005 Om det är någon som sett Leva livet av Mikael Håfström så kanske ni kan svara på detta... Kanske även om ni inte sett den... Jag personligen tyckte inte att denna film var så jätte bra och kom på tanken att ”göra om den” alltså göra en liknande film som handlar om olika personer i en trappuppgång (men utan dammsugar försäljare)... Jag skapar naturligtvis mina egna karaktärer, men kan man göra så undrar jag?? Eller har jag snott det från Mikael? (Förutom idén.) MVH. Adam 0 Citera
Nizze Postad 22 april 2005 Postad 22 april 2005 idén är ju inte speciellt orginell, har själv filat på ett manus om en trappuppång och jag har aldrig hörtalas om hans film. Men så länge du inte kopierar karaktärerna och händelser så går det nog helt utan problem. 0 Citera
Adam88 Postad 23 april 2005 Författare Postad 23 april 2005 [citat=Nizze]idén är ju inte speciellt orginell, har själv filat på ett manus om en trappuppång och jag har aldrig hörtalas om hans film.[/citat] Idén blir väl vad man gör den till?? ;) Filmen är väl inte så populär vad jag vet.. Han är väl mest känd för Ondskan antar jag.. 0 Citera
Kensai Postad 23 april 2005 Postad 23 april 2005 Nä, jätteunikt är det väl inte. :p Att stjäla en tjuv (1996) bygger lite på samma tema tycker jag. http://www.imdb.com/title/tt0115587/ Borde inte vara nåt problem så länge du inte snor grejer rakt utan gör din egen film utifrån premissen. 0 Citera
Adam88 Postad 25 april 2005 Författare Postad 25 april 2005 Har sett att stjäla en tjuv och tycker den är rätt bra faktiskt... kanske inte Sveriges bästa film genom tiderna, men helt okej... Fast det är en helt annan typ/vinkel jag vill få ut av min film.. Om man gör den lite kontroversiell så kanske det blir lite orginellare?? :) Hade gött! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.