Gå till innehåll

Extern TV (overlay) till Premiere Pro 1.5


pakmannen

Recommended Posts

Hallå.

 

Har kopplat in en extern TV till datorn, och aktiverat overlay funktionen (som kallas "Bioläge" på mitt kort (ett Radeon 9800 Pro) och det funkar finfint med alla sorters mediaspelare, men tyvärr inte i Premiere. Vill alltså se själva previewn på den externa TV:n. Jag har sett personer som kört med overlay i Premiere pro, så jag vet att det ska gå, ingen aning om hur man ställer in det dock.

 

Hjälp skulle uppskattas!

Länk till kommentar
Share on other sites

vi kör tv med premiere i min "filmgrupp" men vi har nån dosa från pinnacle som vi kopplar igenom. de flesta meidaspelarna har nåt som kallas "direct show" och det e nog det som gör att man kan få helskärm på tv. men man kan väl koppla igenom sin dv kamera ifall den har dv in och koppla den till tvn har jag hört

Länk till kommentar
Share on other sites

Med dosa misstänker jag du menade via FireWire, vilket funkar fint som snus men har problemet att det är fördröjt!

Att koppla ut så via kameran tycker jag var en god idé!

Inga problem om man bara redigerar, under förutsättningen att man kör ut ljudet från FW åsså, jobbigt annars att höra ljudet uppåt sekunden för tidigt :-)

Vet att det förmodligen inte hjälper dig nämnvärt just nu, sorry, men tyckte det kunde vara värt att nämna om du inte får ordning på kortet. :-)

Kör själv med Matrox, här var allt jag behövde göra ställa den i DVD Max-läget, dvs vanlig sketen DVD-uppspelning. Har du testat att se om du kan patcha signalen annorlunda inom systemet?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]skulle vilja göra liknande som trådskaparen, men jag har själv endast DV-ut på kameran. Finns det absolut inget sätt att använda TV-ut kontakten på grafikkortet???[/citat]

Jag har aldrig hört eller läst någonstans att det skall gå att få ut bild direkt till tv via grafikkortet från Premiere Pro, tyvärr.

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag redigerar i premiere och jag har faktiskt ibland fått det fungera.

 

Oftast fungerar det inte, men så ett par gånger när jag suttit och redigerat har bilden helt plötsligt kommit upp på tv:n. Jag har aldrig lyckats lista ut vad jag gjort eller varför den kommit upp just då, men det finns litet hopp iaf :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=orange]Jag redigerar i premiere och jag har faktiskt ibland fått det fungera.

 

Oftast fungerar det inte, men så ett par gånger när jag suttit och redigerat har bilden helt plötsligt kommit upp på tv:n. Jag har aldrig lyckats lista ut vad jag gjort eller varför den kommit upp just då, men det finns litet hopp iaf :)[/citat]

 

 

underligt... då finns alltså möjligheten... må leta på fler ställen...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ash]vi kör tv med premiere i min "filmgrupp" men vi har nån dosa från pinnacle som vi kopplar igenom. de flesta meidaspelarna har nåt som kallas "direct show" och det e nog det som gör att man kan få helskärm på tv. men man kan väl koppla igenom sin dv kamera ifall den har dv in och koppla den till tvn har jag hört[/citat]

va heter det som ni använder av pinnacle?

 

MVH

Jesper

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill inte låta anklagande, men min After effects har kraschat ihop totalt sen jag testade att instalera TVZEKA... Jag har provat att installera om AE men utan förbättring. Den stänger ner sig när jag försöker importera... helt värdelös just nu alltså...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...