Fjällräven Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Gjorde en film om Julen 2004 som redigerades i Pinnacle Studio 9 Plus och brändes på en DVD+RW utan några som helst problem. Nu har jag skaffat mig en liten portabel DVD-spelare för att kunna ta med mina DVD-filmer när jag är på besök. Problemet är att DVD-spelaren (inte regionsfri) inte läser DVD+RW utan endast –RW. Min fråga gäller följande. Är det möjligt att återkopiera filerna från min +RW till datorn och bränna om filmen i DVD–RW? Kan jag använda Pinnacle Studio 9 Plus? Har tyvärr inte kvar bandet eller mastern. Har kollat tråden nedan. Har varken Nero eller img-fil. http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=3801 Hoppas på en lösning /Fjällräven 0 Quote
plf66 Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Kopiera allt som ligger i Video_TS till hårddisken, och kopiera sedan tillbaka till valfritt format. Naturligtvis behöver du en dvd-brännare och ett dvd-brännarprogram, exempelvis Nero. Vips så kan du göra skivor i alla möjliga format. Clas Ohlson brukar ha dvd-askar som rymmer fyra dvd-skivor. Då kan du göra en skiva i varje format och ha dem tillgängliga när du behöver spela upp på någon exotisk spelare. Lycka till. 0 Quote
sluten_cell_nr13 Posted April 19, 2005 Posted April 19, 2005 Om du brännt med kopieringsskydd så kan du använda DVD decrypter för att få över allt till hd:n. Sen är det bara att bränna in filerna i VIDEO_TS på en video-DVD. Programmet finns nog på http://www.download.com Regionsfri har inget att göra med + eller -. Det är olika DVD-format (precis som vi förmodligen kommer få två format i framtiden med HD-DVD och BlueRay). Regioner läggs in för att man inte ska kunna importera från utlandet (USA är en region, Europa en osv). 0 Quote
Fjällräven Posted April 20, 2005 Author Posted April 20, 2005 Mycket tacksam för era svar. Skall omgående försöka enligt instruktionerna. Meddelar resultatet när jag är klar. Hälsningar och tack. /Fjällräven 0 Quote
Fjällräven Posted April 21, 2005 Author Posted April 21, 2005 Fungerade helt perfekt /Fjällräven 0 Quote
Recommended Posts