woxaz Postad 10 april 2005 Postad 10 april 2005 Hejsan! Jag undrar vart man kan köpa replikor eller bara stockarna till vapen som svenskarna använde under andra världskriget? Har letat länge och skulle vara väldigt tacksam för hjälp. 0 Citera
wane be bra Postad 16 april 2005 Postad 16 april 2005 Kolla på hemsidan TRADERA under samlar saker och sedan milletära samlarsaker och sedan på övrigt,de brukar ha grejor av den typen. 1 Citera
Christian van Caine Postad 16 april 2005 Postad 16 april 2005 Dåligt insatt i det, men hade verkligen Sverige nåt att minnas därifrån i vapenväg?? Vi vart ju trots allt inte involverade i kriget? Säkert en dum fråga, men blev lite nyfiken. Har aldrig tänkt i dom banorna förut :-) 0 Citera
wane be bra Postad 25 april 2005 Postad 25 april 2005 vapnena vi använde var väl ett vanligt mauser gevär, och en del svensk finnar mest gick ju över för å hjälpa finland i det så kallade fortsätnings kriget. 0 Citera
A96516 Postad 11 maj 2005 Postad 11 maj 2005 [citat=Christian van Caine]Dåligt insatt i det, men hade verkligen Sverige nåt att minnas därifrån i vapenväg?? Vi vart ju trots allt inte involverade i kriget? Säkert en dum fråga, men blev lite nyfiken. Har aldrig tänkt i dom banorna förut :-)[/citat] Nej sverige hade inte mycket vapen som folk trodde man använde trästockar efter som det såg ut som myningen från en kanon. Man använde gammla kläder eftersom man hade inte tillräkligt med kläder så tyskarna trodde att det var olika vapen grupper och samma grupp vaktade många tågstainoner dom åkte före tåget till nästa station och väntade. ingen tänkte på att det var samma personer. Lite historia på snabba drag 0 Citera
WonderWorks Postad 10 oktober 2005 Postad 10 oktober 2005 Hör med deverse militärhistoriska museum! Var seriös så tas du på allvar av dem! En teknik jag använt, har fått massa hjälp! Det finns grejor där ute! 0 Citera
Hårfagre Postad 19 april 2006 Postad 19 april 2006 Jag såg på http://www.roligt.nu att de sålde WW2 vapen, de kostar några lakan dock men det är det nog värt om man vill ha fina grejor. Har du tur får du kanske hyra av dom. http://www.roligt.nu/ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.