gorse Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Om nån trodde det bara är i matrix man hoppar långt och högt måste kolla den här snubben. Om det är på riktigt eller inte, vet jag inte men rätt fränt är det. http://www.big-boys.com/articles/amazingjumper.html 0 Quote
TheBrotherOfLight Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Låt oss hoppas att galningen inte snubblar på skosnöret när han tar satts för att hoppa över till en annan byggnad. NYHETSUPPLÄSARE I går fföll det bokstavligt talat människor från skyn när franske före detta stuntmannen Voltair snubblade på skosnöret när han tog satts för att hoppa från en hög byggnad till en annan. När kameramannen sedan råkade komma åt zoomknappet så förlorade han förmågan att uppfatta avstånd, och han följde med Voltair i fallet. Vittnen... 0 Quote
Stavrogin Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Hehe, det här en sport med franskt ursprung såvitt jag vet. Går ut på att ta sig fram i stadsmijöer på ett så snyggt sätt som möjligt. Var ett reportage på ABC-nyhterna(08-området) för kanske ett år sedan om 3 svenska kids som hade börjat med det, dock på lite lägre nivå. Trickfilmat är det garanterat inte, faller man bara på rätt sätt när man landar kan man nog hoppa längre än sådär. De använder ju sig av den typen av fall(kullerbyttor) som finns i många kampsporter, inte för att jag kan det så ingående men det går väl ut på att omvandla kraften som är riktad neråt till att rikta den framåt. Ballt e det i alla fall, har nåt franskt namn... 0 Quote
TheBrotherOfLight Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Du har rätt angående kullerbuttorna. Jackie Chan kunde falla typ två våningar och landa utan problem när han var lite yngre. (Och nej, jag är ingen Chan-fanatiker. Skrev en bio om honom när jag gick i sjuan, och vissa saker minns man.) 0 Quote
Santafantasma Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 [citat=Stavrogin]Ballt e det i alla fall, har nåt franskt namn...[/citat] yamakasi... ;) eller så heter iaf filmen med killarna som "uppfann" det... 0 Quote
Mr.Man Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Parkour heter det tror jag.. kolla http://www.Parkour.com 0 Quote
Recommended Posts