Gå till innehåll

En bra merit?


ragnjj

Recommended Posts

Hallå

 

Jag är 18 och går sista året på gymnasiet, som de flesta vet så är en av kurserna ett projektarbete på 100 p och där valde jag och tre polare att göra en dokumentär om alkohol och droger kallad "Alcoholus amores Narcotikum"

 

Vi lyckades få upp filmen på en biograf i Örebro, Roxy, och fick bra respons. Vi fick också erbjudandet att, om vi redigerade om den en aning, visa den som skolbio under en tid på denna biograf.

 

Nu undrar jag om det är värt det? Eftersom jag går sista året så är det rätt hårt med plugg och projektarbetet i sig kräver det inte. Så om vi skulle pusha för att visa den som skolbio är det för att det skulle kunna betyda något i framtiden (då film är det jag vill jobba med), som en merit liksom.

 

Så, är det en bra merit eller bara massa tid som går förlorad?

 

/ Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ragnjj]Hallå

 

Jag är 18 och går sista året på gymnasiet, som de flesta vet så är en av kurserna ett projektarbete på 100 p och där valde jag och tre polare att göra en dokumentär om alkohol och droger kallad "Alcoholus amores Narcotikum"

 

Vi lyckades få upp filmen på en biograf i Örebro, Roxy, och fick bra respons. Vi fick också erbjudandet att, om vi redigerade om den en aning, visa den som skolbio under en tid på denna biograf.

 

Nu undrar jag om det är värt det? Eftersom jag går sista året så är det rätt hårt med plugg och projektarbetet i sig kräver det inte. Så om vi skulle pusha för att visa den som skolbio är det för att det skulle kunna betyda något i framtiden (då film är det jag vill jobba med), som en merit liksom.

 

Så, är det en bra merit eller bara massa tid som går förlorad?

 

/ Jakob[/citat]

 

 

Självklart är det en merit. Om det är värt kan det kan bara du svara på. Men du lär dig nog betydligt fler nyttigare saker på projektet än ett helt år i skolan. Sabba inte dina betyg bara. Det finns knappt ett enda jobb kvar i hela Sverige!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...