Gå till innehåll

få in nerladdat typsnitt i redigeringprogrammet


erreth

Recommended Posts

[citat=erreth]har laddat ner men jag vet inte vad jag ska göra med filerna[/citat]

 

lägg dom i font-filen i windows...så ska red-programmet hitta alla typsnitt som finns i datorn automatiskt.

 

/d

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du har köpt ett typsnitt eller om det var gratis så får du använda det fritt. Om du däremot har piratkopierat typsnittet så har du naturligtvis ingen egentlig rätt att använda det över huvud taget. Tvivlar dock mycket starkt på att någon skulle komma på dig.

 

Det är möjligt att någon har släppt ett typsnitt som är fritt att använda så länge det inte är i kommersiellt syfte, och då är det bara att punga om du tjänar pengar på filmen.

 

Marknaden för typsnitt har länge lidit av piratkopiering då dessa har kunnat spridas långt innan bredband ens var påtänkt. Vidare är det svårt att bevaka användningen vilket gör det svårt att komma åt missbruket. Så det är mest en moralisk fråga. För egen del skulle jag inte tveka att använda ett typsnitt så länge det inte är pengar inblandat, men om du vill hålla dig till reglerna måste du ha koll på vilka typsnitt som är gratis och vilka som inte är det.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...