Gå till innehåll

Panasonic AG-DVC30 - Har någon provat den?


Rogge

Recommended Posts

Hej!

 

Jag skall snart köpa ny DV-kamera och provade idag en Panasonic AG-DVC30 och är intresserad av den. Nu undrar jag om någon här har provat den eller har en sådan själv och kan dela med sig av sina erfarenheter, bra och dåliga.

 

Det står mellan en Panasonic AG-DVC30 eller en Canon XM-2 och just nu lutar det åt Panasonic...

 

Här är en länk till kameran: http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/ModelDetail?displayTab=O&storeId=11201&catalogId=13051&itemId=68840&catGroupId=14571&modelNo=AG-DVC30&surfModel=AG-DVC30

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte provat den, men såg att det bara var 3 st 1/4 tums CCD, alltså CCDeerna är så små att det inte är värt pengarna att satsa på den enligt min mening. Trotts bra färger blir bilderna amatömässigt platta och ingen filmkänsla alls. 1/2 CCDeer minst är min rekomdation.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har en XM-2 och är 100% nöjd med den. Hade jag varit dig hade jag förmodligen tagit Panasonic kameran dock. Hört mycket gott om den och kan vara kul att testa på CineGamma funktionen. Man ska dock inte tro att det blir alltför likt film; när inte dyra Hollywood filmer lyckas 100% med filmkänsla i digitala filmer så ska man inte hoppas för mycket att kameror för 20-30 000 klarar det heller.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...