Gunvald Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Tja! Hur gör jag om jag vill ta ett klipp ur Premiere pro och ta den direkt till After effects?? På Adobes egen sida står det att man ska kopiera den i premiere. Och sen klistra in i After Effects... Men det fungerar ju inte! Det finns inget att klistra in. //"Gunvald" 0 Quote
walfridson Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Hmm ne funkade fint för mig, se till att paste i en comp 0 Quote
Gunvald Posted March 24, 2005 Author Posted March 24, 2005 Hur gör du exakt då?? Höger klickar på ett klipp i premiere och copy. Sen in i after effects och trycker ctrl+v, för mig händer inget när jag gör det... 0 Quote
jbergman Posted March 24, 2005 Posted March 24, 2005 Nu skrev du inte vilken version du använder, men tänk på att det där är en funktion som introduceras i PP 1.5. /Jakob 0 Quote
Gunvald Posted March 24, 2005 Author Posted March 24, 2005 Jag har Adobe Premiere Pro 1.5 och Adobe After effects 6.5 0 Quote
Rogge Posted March 24, 2005 Posted March 24, 2005 [citat=Gunvald]Jag har Adobe Premiere Pro 1.5 och Adobe After effects 6.5[/citat] 1. Starta Premiere Pro och öppna det project du vill kopiera ur 2. Markera det klipp du vill kopiera och tryck Ctrl+C 3. Starta After Effects och öppna det project du vill kopiera till eller skapa ett nytt och tryck Ctrl+N för att skapa en ny Compsition 4. Se till att din Composition's Timeline är aktiv 5. Tryck Ctrl+V för att klistar in det du kopierade under punkt 2 6. Klart! Du kan inte bara klippa in rätt upp och ned, utan du måste klippa in det du vill klippa in i en Composition. /Roger 0 Quote
Recommended Posts