zappatilias Posted March 20, 2003 Posted March 20, 2003 Låt oss säga att man har en budget på 50000-100000 (man kanske har vunnit eller ärvt pengar?) och köper låt oss säga 10-15 st 5000kr dv-kameror. Då borde man ju kunna göra en rätt fräck matrix-scen om man ställer dem i en båge på varsit stativ (eller annan anordning för att hålla dem på plats). Och sen ta ut en stilldbild från varje kamera och mixa ihopa? Borde inte det funka. 0 Quote
Scaleo Posted March 21, 2003 Posted March 21, 2003 jo..men jag tycker det varkar vara lite onödogt att slösa 100 000 på 15 kameror. bättre att köpa en riktigt bra istället 0 Quote
Opus Posted March 21, 2003 Posted March 21, 2003 Att härma Matrix börjar bli ganska tröttsamt att se på, rätt uttjatat. Köp en riktigt bra kamera. Du behöver nog dessutom fler kameror skulle jag tro. /A. 0 Quote
nicke Posted March 21, 2003 Posted March 21, 2003 Matrix-crew hade tillgång till ett rum där 150 stillbildskameror var riggade... Det blir nog ganska svårt att slå. Men med din mängd av kameror kan du nog sedan morpha ihop det. ps. Jag håller med de andra filmvännerna angående matrix-febern. Jag hade den också för någon månad sen (hänvisar till mitt inlägg "matrix-effekt" eller vad det nu var) ds. ha're bra 0 Quote
zappatilias Posted March 24, 2003 Author Posted March 24, 2003 Jajja, jag bara undrade, hade inte tänkt göra det asså. Det var bara en hypotetisk fråga. 0 Quote
street Posted April 19, 2003 Posted April 19, 2003 har du 15 kameror så får du en scen som är lite mer än en halv sekund långt....det är ju lite tråkigt 0 Quote
schönis Posted April 25, 2003 Posted April 25, 2003 Jag rekomenderar att du ladda hem Winmorph...... Du hittar den längre ner genren specialeffekter där det står "Matrix bullet time" eller något... Mycket bra plugin som e gratis till premiere.... 0 Quote
PeeWee Posted September 23, 2003 Posted September 23, 2003 Om du nu MÅSTE ha så många kameror, varför frågar du inte en lokal handlare om du får låna dom en dag istället? Lämna din bil (eller nått) i pant, om handlaren vill det, eller se till att han får vara med vid inspelnigen! Lova bort en kopia på rullen till honom och ge massa credits i eftertexterna, det fungerar också. Om man inte bpr i Småland då, förstås... (snåla som gravida bävrar) 0 Quote
Macho.Man Posted October 21, 2003 Posted October 21, 2003 Finns det några schyssta plug-ins till Premiere om specialeffekter (eller andra också) ? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted November 16, 2003 Posted November 16, 2003 den här sidan har säkert de flesta sett men för er som inte gjort det: läs och lär http://www.nemesisfilms.com/coolfx/pages/fxpages/matrixspin.html här är står det hur man kan göra "matrix bullet time" med en kamera.. och det blir snyggt också. 0 Quote
Recommended Posts