OneManMovieMachine Postad 17 juli 2018 Postad 17 juli 2018 Hejsan! Här är en liten kortfilm jag spelade in under en resa till New York: "A disillusioned businesswoman dreams about being the only person in New York" Inspelad på Panasonic GH4 och Sony A7S II. Alla människor och trafik har digitalt tagits bort i After Effects och Photoshop, och musiken är 'Biking is Better' av Wintergatan! 0 Citera
Martin Oller Film Postad 18 juli 2018 Postad 18 juli 2018 Helt ok! Hade gärna sett lite mer kreativa vinklar, de "cleana" platesen på NY känns lite stock footage-aktiga. Skär sig lite med extremt låg DoF på hennes ansikte, känns som det klipper mellan två olika filmer. Med det sagt använder du filmen som visuellt medium och berättar en story utan dialog vilket jag gillar, "show don't tell" kämpar nästan alla med. Tumme upp! :bire 0 Citera
OneManMovieMachine Postad 18 juli 2018 Författare Postad 18 juli 2018 Håller med! Jag försökte fånga lite andra sorts bilder men det var svårt att hitta bra närbilder som effektivt visade att New York är tomt. De kändes lite som att man hade gömt effekten med skärpedjupet eller att alla människor och trafik bara var utanför bild. Ibland är jag också lite begränsad av själva effekten. Jag hittade några superbra bilder som inte gick att använda för att det helt enkelt var för mycket folk för att kunna måla bort alla. Om jag hade haft mer tid i New York hade jag definitivt försökt få lite mer variation, du har helt rätt! =) 0 Citera
OneManMovieMachine Postad 1 november 2018 Författare Postad 1 november 2018 Tack så jättemycket! =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.