Rampunzell Posted June 18, 2018 Posted June 18, 2018 Hej alla. Jag ska filma inuti en bil medan den kör, hur gör jag för att det inte skall skaka. Jag ska filma från lite olika vinklar, men kameran är inuti bilen hela tiden, oftast i baksätet filmandes över axeln på föraren och passageraren och det som händer framför bilen. Jag har en canon 6d och vill få en så mjuk film som möjligt. Några tips som inte kostar skjortan. Hälsningar R. 0 Quote
ghijohansson Posted June 18, 2018 Posted June 18, 2018 Då jag saknar bil så är jag egentligen fel person att svara, men för att inspirera andra att ge bättre svar så får du här ett generellt svar. En steadybag tillverkar du lätt själv. Tag en gammal väska. Fyll den med popcorn eller något annat mjukt. Användes alltså i stället för kamerastativ. Som sagt, jag är osäker på om detta är lösningen för dig, men du kan prova utan att det kostar något. Steadybag är populärt när underlaget skakar eller är så ojämnt att ett kamerastativ är opraktiskt. 0 Quote
Artax Film Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Vi filmade med en enkel gimbal, funkar toppen så länge man inte kör för snabbt (då tappar den orienteringen). 0 Quote
Recommended Posts