Jump to content

problem med ljudpitch i premiere pro!

virvelvinden
 Share

Recommended Posts

jag har gjort en scen där en missil faller ner mot marken och sprängs, till detta lade jag till ett ljud (mörkt "susande") som gradvis pitchades ner för att få till det där typiskt visslande ljudet från en bomb... fungerar när jag previewar i premiere, men när jag exporterar filmen så håller ljudet samma pitch hela tiden, utan att ändras!!! nån som vet vad som är fel?

[citat=EzekielMartyr]det är väl bara att spara ljudet som en egen färdig ljudfil och sedan lägga in det i filmen?[/citat]

jo... men tycker att premiere borde fixa det ändå, lite tröttsamt att spara om o importera hela tiden... Har premiere någon bra exporteringsfunktion för bara ljud, eller måste jag spela in ljudet till hd och sen importera?

[citat=virvelvinden]Har premiere någon bra exporteringsfunktion för bara ljud, eller måste jag spela in ljudet till hd och sen importera?[/citat]

Kommandot Render and Replace är vad du söker. Tyvärr så fungerar det ibland mindre bra tillsammans med effekter. Prova och se/hör! :)

/Roger

[citat=Rogge][citat=virvelvinden]Har premiere någon bra exporteringsfunktion för bara ljud, eller måste jag spela in ljudet till hd och sen importera?[/citat]

Kommandot Render and Replace är vad du söker. Tyvärr så fungerar det ibland mindre bra tillsammans med effekter. Prova och se/hör! :)

/Roger[/citat]

ok tack ska testa det!