Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan, jag undrar ifall ni möjligtvis känner till några relativt nya svenska romantikfilmer.

Jag har märkt att det är ganska vanligt med den här typen av filmer i Amerika --- alltså filmer i ungefär samma mjuka stil som "Titanic" och "Another Cinderella Story" --- men det känns svårare att hitta den här typen av filmer i Sverige, där de två huvudkaraktärerna verkligen ser ut att gilla vara på riktigt osv.

Det närmaste som jag kan komma på just nu är väl i så fall "Bert"-filmerna, där Bert ofta har någon form av romantiska scener med olika tjejer som han har ett mer eller mindre besvarat intresse för.f

Posted

Gå till imdb, advanced title search. Välj kombinationen romance sweden. Vill du kan du även avgränsa så att du väljer enbart exempelvis biograffilmer.

Jag fick 272 träffar. Men om imdb har rätt, det får du själv avgöra. Exempelvis fick jag fram Den allvarsamma leken, Flykten till framtiden, En man som heter Ove. Plus äldre filmer.