Rosewindow Posted November 8, 2017 Posted November 8, 2017 Hej! Jag håller på att lägga upp en budget för en kortfilm nästa år men kan inte hitta ungefärlig lön för olika rollerna i film teamet. Någon här som vet vart man kan hitta det? 0 Quote
ghijohansson Posted November 8, 2017 Posted November 8, 2017 Jag är egentligen fel person att svara eftersom mina medarbetare ställer upp oavlönat. Men schablonmässigt kan du räkna med att mänskliga resurser står för hälften av utgifterna medan prylarna står för resten. Okej, jag förstår att det är en definitionsfråga vilka utgifter som hör hemma på vart och ett av dessa två utgiftsposter, men du får åtminstone en viss fingervisning om vad som är rimligt. Ni som har pengar till era filmer får gärna ge bättre svar eftersom jag egentligen är fel person att svara. 0 Quote
Peus Posted November 8, 2017 Posted November 8, 2017 Kortfilmer görs ofta för extremt små summor men vill man ha ett professionellt team bör man nog i alla fall gå på teaterförbundets minimilön: http://teaterforbundet.se/kollektivavtal/film-tv-och-radio/film-tv-och-videoinspelning/ Lycka till med filmen, mvh /Pontus w 0 Quote
Rosewindow Posted November 9, 2017 Author Posted November 9, 2017 Jo det vet jag, men för budgeten så skulle jag lägga till vad teamet kommer skänka till produktionen. Om de arbetar gratis till exempel :) Tack för hjälpen! 0 Quote
Recommended Posts