Gå till innehåll

Hjälp namn på Jackie Chan film!


ibbe_san

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har sett en Jackie Chan film för ganska länge sen, som jag vill komma ihåg namnet på. Det jag bara kommer ihåg från filmen är två scener/saker:

 

1. I filmen har han en bil som har en inbyggd motorcykel. Som han kan separera från bilen.

 

2. En scen blir han omringad av indianer (tror jag), som han bjuder på en läsk och tuggummi (tror jag) för att distrahera de och komma undan och springer ner från den slutning av grus/jord.

 

Skulle ni kunna ge mig namnet på filmen om ni känner igen scenrna.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

De bästa jc filmerna enligt mig är de från 80-talet och början av 90-talet. Om du inte har sett många jc filmer så kan du börja med de äldre och jobba dig uppåt. Den första "riktiga" jackie chan filmen är Snake In The Eagles Shadow från 1978, följt av Drunken Master från samma år. Mina favoriter är dock Project A (1982), Police Story (1985) och Wheels On Meals (1984).

Länk till kommentar
Share on other sites

vart är mästerverket och kritikhyllningen i The Tuxedo?

 

När det kommer till just fightscenerna så är en av mina favoriter med Jackei Chan , Gorgeous. Enkel kärlekstöntig stor och corny humor men underbar "realistisk" fighting och vackra Shu Qi.

 

Drunken Master 2's slutscener är självklart klassiker.

Annars gillar jag Dragons Forever mycket, där Jackie är kör tillsammans med "bröderna" och kollegorna Sammon Hung och Yuen Biao. Poetry in motion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...