Krapola-ux Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Hej gott folk!! HAr ett problem med mitt grafikt kort(matrox G550)...har två skärmar uppkopplade men vill också koppla in en tv-monitor (ha den som referensmonitor)...går inte nämligen trots att det följer med ett adapter for tv-out) fattar nada!!! Är det nån som vet någon genväg....så jag får G-kortet att funka??? Tack för svaret!! Ciao Krapola 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Så här är det på nvidia och säkert även på matroxkort.... Du måste först clona bilden så att du ser samma sak på både monitor & tv. Sen sätta på "fullscreen overlay", det brukar per default vara på. Starta premieré. Står säkert om cloning & fulls overlay i manualen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hane Posted March 17, 2005 Share Posted March 17, 2005 Kom att tänka på en sak nu när det disskuterades referensmonitorer. Jag har en LCD-tv som jag för tillfället bara använder som vanlig TV. Men denna monitor har ju anslutningar för att fungera både som en TV och som en datormonitor. I princip skulle jag väl kunna koppla in denna via både dvi och RCA/s-video, och på så sätt använda den både som datorskärm och som referensmonitor (inte samtidigt förstås) eller?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krapola-ux Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 Har fixat det via firewire...typ!! Ciao Krapola! [citat=walfridson]Så här är det på nvidia och säkert även på matroxkort.... Du måste först clona bilden så att du ser samma sak på både monitor & tv. Sen sätta på "fullscreen overlay", det brukar per default vara på. Starta premieré. Står säkert om cloning & fulls overlay i manualen.[/citat] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Tror inte att Matrox G550 har stöd för mer än två skärmar totalt så ditt alternativ, som du upptäckt, är att köra via Firewire. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts