tomand 10 Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Jag har som uppdrag att webbsända kommunfullmäktiges möten live, jag har ingen erfarenhet av detta tidigare, men har med lite support lyckats sända. Det jag skulle vilja ha hjälp med är att kunna sända en video i pauserna, nu riktar jag bara kameran ut genom fönstret vilket känns lite B. Jag använder Snabbmedia och deras presentationsprogram från Ungap, 2 videokameror kopplade till ATEM television studio, Flash Media Live Encoder - Adobe 0 Quote Link to post Share on other sites
Max_H 63 Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Kan du inte bara hooka upp en dator till en HDMI som du spelar ett videoklipp från? ATEM Television Studio har (väl?) ingen Media Player utan bara en grafik-frame-store typ . . . 0 Quote Link to post Share on other sites
tomand 10 Posted September 6, 2016 Author Share Posted September 6, 2016 Jag testade att koppla in med HDMI, men den dök inte upp, tyvärr 0 Quote Link to post Share on other sites
ghijohansson 22 Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Flera föreningsdrivna lokal-TV-stationer sänder kommunfullmäktigesammanträden. Förslagsvis frågar du dem om hur de hanterar tekniken. 0 Quote Link to post Share on other sites
Aettan 10 Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Din dator måste kunna visa 1080i50 från den utgången du kopplar till atem ens hdmi eller sdi input. Kan den det då ska det funka det gör det på min atem. Kort sagt signaltypen måste stämma exakt 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts