Jump to content

Standing at the bridge

Ulanderdennis
 Share

Recommended Posts

Hej jag vet inte riktigt vad du tänker du att man kan hylla eller kritisera, den är ganska intetsägande. Fina och mjuka åkningar, bra klippt till musiken. I princip ingen tillstymmelse till narrativ, hård och tråkig kontrast, en skärpeförflyttning där det är uppenbart att objektivet andas samt en låt som du troligen inte har rättigheterna till. Var det ok input?

Utöver det undrar jag varför du filmar och levererar i 720 60p?

Mitt råd för mer konstruktiv input är att skapa något som går lättare att bedöma, en liten dramatiserad scen med din flickvän, eller varför inte en musikvideo, det du klippt här skulle utan problem kunna platsa i en rätt typisk musikvideo.

Hur som, kul att du filmar, fortsätt med det!

Mvh /Pontus w

Jag skulle vilja slänga fram ett typiskt klipp-övnings-tips. Prova att klippa utan transitions. Dvs. raka klipp, och få det att funka. Inte för att det nödvändigtvis blir bättre - men för att man tydligare märker vad som funkar och inte funkar av det man fotat. Och på den vägen tvingar sig själv att vid nästa projekt tänka på bildordningar m.m.

Det här är lite nostalgi dock, nånstans märks det att du har klippkänsla även om det finns många tekniska aspekter/estetiska val att slå ner på. Jag började själv med att bara klippa videor, och blev rätt bra på det. Innan jag gav mig in i film, dramaturgi och så vidare. Men utan berättelse, så är det bara en video klippt i takt, med en tjej, på en bro över en väg. Utan emotion eller människa. Oavsett om man klipper eller fotar, om det finns en handling eller ej så bör ju målet vara att förmedla något. En känsla eller något som händer.