erikfilmskapare 10 Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Tja! Ska genomföra ett 10-minuters kortfilmsprojekt i sommar. Allt är tanken att det ska filmas med en DSLR, en Sony med APS-C sensor. I dagsläget har jag inte någon vettig optik egentligen. Då föddes tanken att filma allt med någon gammal vintagelins, typ nån Nikkor 35mm eller liknande. Vad tror ni om det? Såg han den där Caleb Pike på Youtube som snacka nått om det. Vad skulle man i så fall köpa? Jag har väldigt begränsat med pengar med tanke på att jag är med och driver projektet och då ska bekosta stora delar av det. 0 Quote Link to post Share on other sites
erikfilmskapare 10 Posted May 29, 2016 Author Share Posted May 29, 2016 De där danskarna har ju lite grejer: http://www.photografica.com/brugt-nikon/brugte-nikon-objektiver/ 0 Quote Link to post Share on other sites
Peus 29 Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Vad för sony? Jag skulle satt in en annons i valfri lokalblaska (papperstidning) efter begagnade objektiv (oberoende av tillverkare, det köp du gör får sedan avgöra inköp av lämplig adapter), finns många äldre som har en massa dylikt på hyllan som de gärna säljer billigt och de läser fortfarande lokaltidningar, lär bli betydligt mycket billigare än återförsäljaren du länkade. Mvh /Pontus w 0 Quote Link to post Share on other sites
erikfilmskapare 10 Posted May 30, 2016 Author Share Posted May 30, 2016 Vad för sony? Jag skulle satt in en annons i valfri lokalblaska (papperstidning) efter begagnade objektiv (oberoende av tillverkare, det köp du gör får sedan avgöra inköp av lämplig adapter), finns många äldre som har en massa dylikt på hyllan som de gärna säljer billigt och de läser fortfarande lokaltidningar, lär bli betydligt mycket billigare än återförsäljaren du länkade. Mvh /Pontus w Tack för tipset om att annonsera i lokaltidning. Ska kolla runt lite och så. Jag har en Sony alpha, SLT A-58. 0 Quote Link to post Share on other sites
ssg 10 Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Är du lite smart så försök att leta reda på begagnade minolta objektiv med a fattning, Det är samma som Sonys A fattning. 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts