Jump to content

Nätverk/samarbete för filmskapare och filmintresserade inom Uppsala

jubenstar

Recommended Posts

Hallå där,

Vi heter Stefan och Aram och är två filmintresserade personer från Uppsala som söker ett samarbete med andra i samma område (och Stockholmstrakten). Båda vi har tidigare utbildning inom Film och Television i Sverige (en utav oss har även nyligen gått ut en filmskola i USA, L.A.) och har planerat att påbörja en serie av seriösa filmprojekt från och med detta år. Båda vi har skrivit manus på både engelska och svenska sen sju år tillbaka, och har även under den tiden jobbat med mindre budgetorienterade filmprojekt och skolprojekt. Men nu hade vi tänkt att gå över på en professionell nivå; och vi hoppas att inom en snar framtid kunna delta i internationella filmfestivaler, och sedan öppna vår egna studio för ännu större projekt. Jag själv är lite av en perfektionist för det mesta; jag ser helst till att göra film som är bra och som har nån form av betydelse. Min kollega är en person som är ambitiös och är den som gärna ser att filmerna vi gör deltar i framtida filmfestivaler. Men när vi jobbar tillsammans med film, så jobbar vi med allt, för film är det vi riktigt brinner för--spelar ingen roll vad det än kan vara; stunteffekter, ljudeffekter, ljusanläggning, redigering, you name it! Är du en person som är ungefär som oss så tror jag personligen att vi kommer kunna komma långt tillsammans.

Som det ser ut för oss nu så har vi påbörjat förproduktion till ett kortfilmsprojekt för hösten detta år, där treatment och manus nu är färdigskrivet och redo för shooting-script och budgetplanering. Vi har redan skapat kontakt med ett par andra personer (dock enbart för detta projekt) och kommer främst behöva (men inte nödvändigtvis) ytterligare skådespelare, en ljudkunning person, och helst någon med erfarenhet av miljö/funktionseffekter i Foundry/After Effects, och någon med erfarenhet av färgsättning i program som tex DaVinci Resolve eller Premiere. Men vi ser helst att skapa ett samarbete med Dig oavsett vilken erfarenhet Du har. Och om intresset finns så skulle vi gärna vilja börja filma andra projekt redan under denna sommar, bara för att kunna bekanta oss med nya människor och införskaffa lite mer praktisk erfarenhet med vår nya utrustning.

I dagsläget kör vi med Blackmagic Cinema 2.5K kameran när vi filmar, tillsammans med 3-4 objektiv (främst Canon och Sigma). Vi har ljudutrustning som bl.a. Tascam 60DMKII preamp, Røde NTG-2 shotgun med zeppelinare. Och planerar att snart införskaffa tex ljusanläggning från Arri och en stabil Gimbal steadicam.

Om Ni är intresserad av att jobba med oss eller har några frågor så svara gärna i den här tråden, eller skicka mig ett mail till stewallin@gmail.com. Skriv gärna vad Ni har för ambitioner och vad Ni helst ser Er själv jobba med. Vi vill göra film med Er. Riktigt bra film. Och jag hoppas att Ni vill göra detsamma.

Vänlig hälsning,

Stefan