Gå till innehåll

Magic Lantern Raw, 600D


Huse

Recommended Posts

Igår testade jag att filma i raw och hittills tycker jag att det är fantastiskt! Bättre kvalité och bra att man kan ändra på bilderna efteråt. Lite jobbigt med hur processen är och så kan man inte filma så länge. Har ni använt raw? Vad tycker ni om det?

 

 

Ge mig gärna kritik!

Länk till kommentar
Share on other sites

Fint

 

Tackar!

 

Jag körde det också på min 600D, jag tycker det blir för låg upplösning för att man ska kunna köra stabilt tyvärr. Köpte ett snabbt kort men kameran klarar inte att skriva tillräckligt snabbt. Så för mig är det nog inte användbart.

 

Korta videos som den här är det ok, men för längre projekt är det nog inte idealt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Personligen tycker jag inte det är värt "processen". Nikon, och även Canon på senare tid, har dslr av ok prisklass som ge tillräckligt bra bilder utan RAW, att jag hellre kör dessa rakt upp och ned, eller möjligen via hdmi och recorder (t.ex. Mk3). Jag tycker att man förlorar mer än man vinner på att ladda ner ML och köra RAW.

 

Tyckte att processen gick ändå snabbt för just denna korta videon, men det är nog ingen bra idé för en längre projekt.

 

Med BM designs pocket kameror så är det inte jobbigare än nåt av dom andra formaten kameran klarar. Det tar plats och korten är dyra visst men det man vinner är att man får mycket större kontroll över materialet.

 

Då jag använder kameran för både foto och film så skulle jag inte vilja skaffa en bm pocket, men tycker att den producerar fina bilder!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...