Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har gjort en trailer för min nästa film! Eller det är egentligen ingen trailer utan mer en video hur vi har gjort filmen men vi visar även några klipp från filmen :)

Filmen är filmead med en panasonic gh4 och behind the scenes är filmad med en canon 550d. Redigerat det i premiere, after effects, boujou, autodesk maya.

Bilder från trailern:

http://i.imgur.com/xPYPMbY.jpg

Filmen:

Vad tycker ni? Jag hatar trailers som visar typ halva filmen så jag gjorde detta upplägg på min trailer. Tyckte det blev bra :)

Posted

Tack Tangelhuve! Ibland glömmer man det viktigaste :P

Roligt att du gillade den Fesley! :) Har ingen aning hur man "fixar" med finansieringar... vi har spelat in allt redan så vet inte riktigt vad dom skulle betala för. Men kanske blir något att visa upp inför nästa film :)

Kan även tillägga att filmen blir ca 12-15 minuter skulle jag tro :)

• 2 weeks later...
Posted

Hej!

Vi kommer troligtvis vara medlem i Nintendo creators program men har läst att det inte finns i sverige än. Får kontakta dom och höra vad dom säger om det. Med Nintendo creators program får man med Nintendos tillåtelse publicera material relaterat till Nintendo.

Det är min bror och vår kompis som skådespelar, jag har gjort allt annat, filmat, redigerat, gradat, effekterna etc. Men ska tillägga att Draken är den första effekten (modellen) jag inte har gjort till någon av mina filmer :p Den är royalty free så jag har inte modellerat den men jag har animerat, ljussatt, renderat och allt det där. Trailerna visade inte så många effekter eftersom jag inte har gjort så många än. Men det kommer bli många coola :p Sitter faktiskt i skrivande stund i Maya och knopar lite :)

Jag vet inte riktigt när den blir klar. Jobbar på dagarna så det blir bara redigering på kvällstid och det är väldigt mycket jobb... Om du jolt_jokern eller någon annan forummedlem vill se hur det går för oss så kan ni ta en titt på vår facebook sida! https://www.facebook.com/speedokaggen/