Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej alla klipska läsare... när jag renderar mitt arbete på vegas så blir filen 20,4 gb!!!! hur ska jag gå till väga för att rendera och sedan bränna ner på DVD.. Snälla hjälp mig.. Mvh Simon

Posted

Det blir så när man renderar i avi format. Det är authoring programmet t.ex DVD Architect som komprimerar, så att du får plats med allt på DVD skivan. Du kan rendera filmen direkt i mpeg2 format(=slutformat för DVD) i Vegas. Då blir filen mycket mindre, men om filmen är sådär 1tim 15 min, eller längre, blir filen ändå för stor för DVD oh måste rekomprimeras en gång till i authoring programmet. Dessutom måste ljudet renderas för sig. = onödigt krångel och komprimeringen tar lång tid. Enklaste är att ta in filmen i avi format i DVD Architect och låta den göra jobbet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...