Simon Olsson Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Hej alla klipska läsare... när jag renderar mitt arbete på vegas så blir filen 20,4 gb!!!! hur ska jag gå till väga för att rendera och sedan bränna ner på DVD.. Snälla hjälp mig.. Mvh Simon 0 Quote
EzekielMartyr Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Använda annan codec och rendera till annat filformat. :) 0 Quote
Gren Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Det blir så när man renderar i avi format. Det är authoring programmet t.ex DVD Architect som komprimerar, så att du får plats med allt på DVD skivan. Du kan rendera filmen direkt i mpeg2 format(=slutformat för DVD) i Vegas. Då blir filen mycket mindre, men om filmen är sådär 1tim 15 min, eller längre, blir filen ändå för stor för DVD oh måste rekomprimeras en gång till i authoring programmet. Dessutom måste ljudet renderas för sig. = onödigt krångel och komprimeringen tar lång tid. Enklaste är att ta in filmen i avi format i DVD Architect och låta den göra jobbet. 0 Quote
Christian van Caine Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Inte mer än 1h15min i standard-komprimerning?? Låter uselt, en vanlig DVD-5 ska ju lätt & ledigt kunna ta 2,5 timmar ju! I iDVD får man in runt 1h32min, men även det låter inte riktigt rätt tycker jag. 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.