Gå till innehåll

Tribute till en bil.


Mikael Andersson

Recommended Posts

Hej, har haft en groende idé ett tag om att göra en serie korta filmer med så kallade tributes till olika bilar. Lite som att man visar upp bilen under 3-4 minuter med snygga klipp och bra musik.

 

Jag började med min egen bil:

 

Inför nästa film har jag redan några egna tankar, som t.ex. att försöka lösa att få några klipp där jag filmar utifrån när bilen kör. Detta var dock lättare sagt än gjort den här gången eftersom jag spelade in allt själv med min egna bil utan extraförare.

 

Jag har också märkt att det var svårt att få till samma känsla i några av klippen i början eftersom jag filmade två olika kvällar där det var olika ljus.

 

Har ni några andra tips och tankar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack!

 

Jo, jag har också insett det. Problemet är väl att nr 1 är gjord med systemkamera medans nr 2 är mestadels Gopro. Jag redigerar idag med Premiere elements 10 som är väldigt begränsat och ska uppgradera till vanliga Premiere hade jag tänkt. Har fått för mig att det är mer kraftfullt och hoppas kunna binda samman kamerorna bättre med den programvaran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...