Lordben Postad 13 juni 2015 Postad 13 juni 2015 Hej, jag kom över den här hemsidan då jag sökte efter hur man kan hitta kompetent folk till sitt filmprojekt. Hire | Metro Screen Jag har precis tagit studenten och funderar på att läsa vidare till någon filmskola, främst för att kunna finna ett pålitligt filmcrew - det håller ju inte att arbeta ensam. Men jag har inte bestämt mig än ifall jag ska läsa vidare. Anledningen är den att om jag kan finna och anlita något filmcrew i närheten så känns det lite lönlöst att plugga vidare inom film, för jag är så gott som självgående både teoretiskt och praktiskt. Det enda jag saknar är ett team. Iallafall, så blev jag jäkligt imponerad av konceptet på den här australienska hemsidan.. att man kan hyra en professionell sound-recordist, ljus-tekniker och color grader o.s.v... Bara sådär, istället för att behöva leta igenom alla filmsidor för att finna någon kompetent filmarbetare till sitt projekt. Så jag undrar om det finns någon svensk motsvarighet till denna australienska hemsidan? 0 Citera
Sarista Postad 13 juni 2015 Postad 13 juni 2015 Nyanmälan och ändringar - Filmfolk - Film . nu sedan brukar de regionala resurscentran ha filmarbetarregister, finns även många bra facebook-grupper med frilansande filmarbetare 0 Citera
Sarista Postad 13 juni 2015 Postad 13 juni 2015 men pluggar du film läser ju du knappast själv utan ni jobbar ju i team i klassen :) 0 Citera
ghijohansson Postad 13 juni 2015 Postad 13 juni 2015 Ett annat sätt att hitta medarbetare är genom att bli medlem i filmskaparförening eller föreningsdriven lokal-TV-station. 0 Citera
Lordben Postad 13 juni 2015 Författare Postad 13 juni 2015 Wow, precis vad jag var ute efter Sarista! Tack! Det är ju iförsig sant att man arbetar flera i klassen, men jag vill bara se ifall jag kan uppnå samma sak utan att lägga 80.000 på filmskola! ;) Hm, tror det är dåligt med filmföreningar i skaraborgstrakten, men får kika lite! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.