Jump to content

Humorkanal på youtube, med olika program, kreativ verkstad

Mikael Ersson

Recommended Posts

Hej!

Jag heter Mikael Ersson och har som ett sidoprojekt startat igång en youtubekanal "TrädFabriken", som jag jobbat med sedan sommaren men som har premiär nu. Under veckan kommer det att komma upp material varje dag, och sedan något varje vecka.

Det är humorsketcher, (humor)Recensioner och annat.

Länk till kanalen:

https://www.youtube.com/channel/UC2lS0U1kWnx-cWrX0loyMxQ

En av mina idéer har varit att skapa en kanal som är öppen för kreativitet från olika människor, så man får gärna kolla in och följa kanalen. Om du gillar det du ser får du gärna komma med förslag, och jobbar du med film på något sätt och skulle tycka att det vore roligt att vara med och göra något avsnitt så kan man prata om det! Har du en kanal själv och det skulle kännas intressant med ett samarbete så skulle det också kunna vara något att diskutera!

Det är ett ganska experimentellt format, med korta sketcher för att undersöka vad som kan vara kul att göra vid sidan av andra projekt/jobb. Så det är gjort utan budget (ur egen ficka) och med minimalistisk utrustning, för att vara så fri som möjligt. Jag filmar med en Black Magick Pocket Camera, med en panasonic 20mm, 1.7f, och tar upp ljud med en enkel zoomH1 för den som intresserar sig för det tekniska.

Så kolla gärna in sidan, nytt material kommer som sagt att komma upp under veckan och sedan varje vecka.

Har du några tankar så dela gärna med dig, och ha en bra dag!

Mikael