Gustaf Liljegren Postad 13 december 2014 Postad 13 december 2014 Hej, Vi är fem studenter som pluggar Civilingenjör i Medieteknik på Linköpings Universitet. Vi har gjort en 2 minuter lång kortfilm där vi har fått in en 3D karaktär i verkligheten. Filmen handlar om hans "Every-day-struggles" och vi vill gärna visa den för så många som möjligt så därför delar jag med mig av den här. Hoppas att ni gillar den! 0 Citera
Peus Postad 13 december 2014 Postad 13 december 2014 Hej, vad är syftet, dvs vad skall ni göra med den, eller är den bara gjord för att ni ville göra en kul grej? Vill ni ha kritik eller bara glada tillrop etc? Berätta gärna vad ni använt för program, kamera etc Mvh /Pontus w 0 Citera
Gustaf Liljegren Postad 13 december 2014 Författare Postad 13 december 2014 Vi gjorde den som ett projekt i en kurs som heter Digitala medier. Använda kameror är Nikon D600 och Canon 600D. Använda program är Endorphin för simulering, Boujou för cameratracking, Cinema 4D för 3D-modellering, riggning och animering. Sedan Premiere pro och After effects för klippning, och övrig redigering. Ville mest se vad vi fick för reaktioner, kritik, glada tillrop, vad som helst :) / Gustaf Liljegren 0 Citera
El_SamuelO Postad 2 januari 2015 Postad 2 januari 2015 Okej produktion. Lite oglamorös karaktär och förutsägbart slut. Schysst idé med färgpluppen som emotionella drag hos karaktären och ljudet var passande. 0 Citera
jolt_jokern Postad 4 januari 2015 Postad 4 januari 2015 Här får du lite konstruktiv kritik, pass på. Det som ni behöver jobba på mest skulle jag vilja säga är compositingen. Till exempel vid så har figuren helt annan skugga än vad man kan förvänta sig. Det ser ut att vara molnigt eller i skuggan och då blir det inte så skarpa skuggor. Vid så smälte den in mycket bättre. Men om man kollar på omgivningen så ser man att den reflekteras i golvet, vilket figuren inte gjorde. I övrigt så kunde båda figurerna behövt lite mer färgkorrigering för att smälta in ytterligare. Framförallt sänka saturation(mättnad?) och lite ljusstyrka. http://i.imgur.com/K5XmJUil.png HDR-lighting är ett annat hett tips för att få ljus som matchar omgivningen. Greyscalegorilla har ett gäng tutorials där han använder den tekniken i C4D. Hoppas kommentarerna uppskattas! Jag ser fram emot att se mer! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.