erreth Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 håller på att koka över nu.. i datorn är min film "interlacad".. (små sträck) dom vill jag ha bort. när jag renderar filmen får jag bort sträcken MEN nu är filmen flera Gig stor + att den hackar. 0 Quote
Pace Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 Har ändrat rubriken från "hjälp mej snälla!!". 0 Quote
erreth Posted March 7, 2005 Author Posted March 7, 2005 ok, tack.. tror ni dessa problemen löser sig om jag redigerar filmen i moviemaker? 0 Quote
Christian van Caine Posted March 7, 2005 Posted March 7, 2005 Om du vill ha filen för uppspelning på vanlig tv så är interlacingen inte dum att ha! För att få ner storleken på filen, gissar att det är DV-komprimering du exporterat till, så kan du ju använda exempelvis DVD (MPEG2), VCD (MPEG1), Xvid eller DivX! 0 Quote
ash Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 yup.. det e förmodlogen därför den hackar, för att den e för stor 0 Quote
Rogge Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 erreth, var tittar du på filmen? Direkt från datorn till tv eller har du bränt ner den på DVD? /Roger 0 Quote
Recommended Posts